HVA GJØR SPEAKER?
○ I samarbeid med sekretariat
○ Sett ut 2 bord med 3 stoler til speaker, tidtaker og ansvarlig for tavle
○ Sett ut 2 stoler til dommere i område sekretariat
○ Sett ut 7 stoler på hver side av sekretariat for hjemmelag og bortelag
○ Heng opp arenareklame før kamp og rigg ned etter kamp
○ Rigg opp lydanlegg
○ Lydanlegget ligger lagret i lageret inne ved sekretariatet
○ Husk å sjekke at lysbryteren merket med "Stereo" er på
○ Det ligger en iPod med ferdige spillelister på Spotify i mappen
○ Når alle spillere står oppstilt etter innmarsj, leser du opp navnene på hver spiller og de trer frem
○ Bortelaget først og hjemmelaget til slutt. Husk også trenere og dommere
○ Les opp sponsorene etter presentasjon av lag, trenere og dommere
○ Under kamp opplyser speaker om målscorere ved hvert mål
○ Husk også å legge merke til gode målvaktspresentasjoner
○ Etter kampen hjelper speaker til med den generelle nedriggingen
HVA GJØR SEKRETARIAT?
○ I samarbeid med speaker
○ Sett ut 2 bord med3 stoler til speaker, tidtaker og ansvarlig for tavle
○ Sett ut 2 stoler til dommere i område sekretariat
○ Sett ut 7 stoler på hver side av sekretariat for hjemmelag og bortelag
○ Heng opp arenareklame før kamp og rigg ned etter kamp
○ Rigg opp styreenheten for resultattavle og tester denne
○ Styreenheten ligger lagret i lageret inne ved sekretariatet
○ Velg riktig kampinnstillinger (4 valg ut i fra lengde på omganger)
○ Rigg opp iPad for føring i "LIVE".
○ Sjekk med både hjemmelag og bortelag om at det er korrekt lag som ligger inne (lagene er ansvarlig her)
○ Eksporter kamp til "LIVE-registrering" for å gjøre klar til registrering av kamphendelser
○ En i sekretariatet passer resultattavla, mens den andre passer "LIVE"-registrering(iPad)
○ Den som passer tavla må følge opp start/stopp av klokka
○ Husk å stoppe klokka ved time-out og trykk "Time-out" knappen slik at nedtelling starter
○ Stopp tiden når dommer viser tegn for å stoppe klokka.
○ Ved 2-minutter , trykk på "Straff" slik at nedtelling går automatisk
○ Klokka startes igjen når dommer gir tegn for det
○ Den som fører "LIVE"-registrering passer på
○ Registrere riktig målscorer (tom J/G 12 er det bare mål og ikke målscorer)
○ Registrere hvem som får gult/rødt/blått kort
○ Registrere hvem som får utvisning
○ Registrere time-out
○ Etter endt 1.omgang, trykk "avslutt omgang" forå gjøre klar 2.omgangen
○ ETTER KAMPSLUTT
○ Trykk på "avslutt omgang og kamp"
○ Dommere må signere på kamprapporten digitalt med sin PIN-kode før kampen fullføres.
○ Dommere legger inn dommerregningen sin digitalt i etterkant. Dommer ordner dette selv.
○ Generell nedrigging av utstyr, arenareklame, bord og stoler